私:Ph.D.をとるためアメリカに来て、今はポスドク中。 彼:元コミットメントフォービックなアメリカ人医師兼研究者。週一でクリニックをしながらポスドク中。


by hamakkoinmidwest

クレジットカード


1月に、Heartland payment systemsがハッキングされたため、マスターカードとヴィザカードのセキュリティーが低下しました。

彼のクレジットカード会社はUSAAなので、直ちに新しいカードが送られて来ましたが、私はCiti。

私のカードはどうなのよ?と思っていたところ、先日オンラインでバランスをチェックしようとしたらこんなメッセージが。

Important Security Message
This is to inform you that your account may be at risk for unauthorized use. To ensure that it remains protected, we have:
#Restricted Account Online access for this account number.
#Issued a new Citi Card to you.

When you receive your new card, please take the following steps immediately:
1.Activate it as instructed on the sticker on the front of the card.
2.Inform authorized users of this situation.
3.Notify recurring billing merchants of the new account number.
4.Register your new account number with Account Online for full access again

In the meantime, to make payments online, change account information or use the Secure Message feature, call Customer Service at 1-800-950-5114.

USAAからはHearlandの説明がちゃんとついてたのに、Citiはこんなちょっと分かりにくい説明。
しかも反応が遅くないですかね?普通郵便での知らせは無いし、新しいカードがいつ来るのやら。

USAAは、ミリタリーのメンバーとその家族しか入れない銀行/保険/クレジット会社で、カスタマーサービスが普通のアメリカの会社にはあり得ないレベルです。
いつもうらやましいです。
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by hamakkoinmidwest | 2009-02-12 00:06 | アメリカ生活